Odborní zamestnanci centier dlhodobej starostlivosti pracujú v priamom kontakte s klientmi, ktorí potrebujú pomoc pri riešení náročných životných situácií. Sociálni pracovníci, sociálni poradcovia ale aj koordinátori podpory zdravia každodenne komunikujú s ľuďmi, ktorí za nimi prichádzajú so svojimi problémami. Musia s klientmi komunikovať jasne a zrozumiteľne, musia rešpektovať ich názory a postoje. Musia sa vedieť vcítiť do ich prežívania, vedieť odčítať verbálnu ale aj neverbálnu komunikáciu, ktorou klienti zdieľajú svoje potreby.

Metodicko-koordinačné centrum BBSK v apríli 2025 zabezpečilo pre zamestnancov centier výcvik komunikačných zručností. Dňa 10. apríla 2025 sa uskutočnilo vzdelávanie na Obecnom úrade v Ožďanoch. Zúčastnili sa ho zamestnankyne centier dlhodobej starostlivosti z Rimavskej Bane, Vinice, Haliče, Fiľakova, a Tornale. Zamestnankyne centier z Pliešoviec, Kremnice, Novej Bane, Heľpy a Banskej Štiavnice  sa stretli 15. apríla 2025 na Obecnom úrade v Sáse.  Vzdelávanie prebehlo formou skupinového sociálno-psychologického výcviku a bolo zamerané na rozvoj komunikačných zručností a na skvalitnenie a lepšie pochopenie komunikácie medzi pracovníkom a klientom. Vzdelávanie lektorsky viedli zamestnanci metodicko-koordinačného centra BBSK Jozef Vetor a Róbert Klein.